Tid for innrømmelser

Denne bloggen har eksistert i opptil flere timer nå, og det er på tide med innrømmelser.

Jeg liker å lese, og har på merkelig vis greid å få meg selv til å tro at jeg er vel bevandret i bøkenes verden. Den siste tiden har sannheten sakte og smertefullt blitt avdekket, og jeg føler at jeg vakler når det kommer til litteratur. Javisst vil jeg fremstå som klok og belest. Men det ville vært å leve på en løgn. En løgn jeg alt for lenge har befunnet meg i.

De siste månedene har det gått i Marian Keyes, Tore Renberg (som i og for seg skriver veldig godt, men neppe kan kalles en tungvekter), Denise Rudberg, Sue Monk Kidd, Anne B. Ragde og Jo Nesbø.

Jeg trenger tips. Hvilke bør jeg begynne med for å gripe fatt i klassikerene?

Jeg er avstumpet. Kan jeg reddes?

15 kommentar

  1. Hey! Grattis med blågg! Eg hadde denne templaten før!

  2. Drit i å framstå som belest, forresten. Bøker er til for å nytast.

  3. Jotakk. Det er noe med det å være tro mot seg selv.

    Dersom du forresten kan fortelle meg hva jeg må gjøre for å slippe å akseptere alle kommentarer, så ville jeg blitt veldig fornøyd.

  4. Og jeg håper det er en lykketemplate.

  5. Du går inn på My Dashboard – > Options

  6. Og vidare inn på Discussion

  7. Eg har valgt den der med Comment author must fill out name and e-mail

  8. All lesing til sitt bruk. Jo Nesbø har passet når jeg har ønsket å lese krim i genren: «Ny norsk krim av forfattere som også har spilt fotball, sunget i band og jobbet på Aker brygge.»

    Det vil være en overdrivelse å påstå at det er mange i den genren, men når man først har bestemt seg for den så er det jammen enkelt å finne en forfatter!

  9. Du har et poeng, radiohode.

  10. Enhver god leseopplevelse er en kvalitetsopplevelse, sa en klok professor i litteratur fra UiO.

  11. Det ligger ti bøker ved siden av min seng. Noen halvleste og noen tosiderleste. Jeg må ha fått konsentrasjonsproblemer i voksen alder, eller noe.

  12. Mitt problem i forhold til lesing av bøker er tilgangen til internett.

  13. Ja, det ligger mye i det hos meg også. Sukk.

  14. Selvfølgelig. Det er dét det er. Jeg leste jo Kafka før jeg fikk tilgang til verdensveven.

Legg igjen en kommentar

