Linda uten røyk…

…jeg vet ikke.

Jeg vet bare at jeg røyker. Ikke mye, men det styrer livet mitt til en viss grad noen dager. Det slo meg – nok en gang – i dag. Jeg tok en av de sedvanlige røykepausene på jobb. Det var så himla kaldt ute, at jeg startet opp bilen og satte meg inn. Det rakk selvfølgelig ikke å bli varmt i bilen den korte stunden jeg satt der. Der satt jeg. Mutters alene. Blåste Lucky Strike og frostrøyk om hverandre. Ikke hadde jeg en enorm trang til denne sigaretten heller. Det var bare denne sedvanlige røykepausen som jeg er så vant til. Det er veldig, veldig latterlig. Og littegranne flaut. Disse ti minuttene kunne jeg brukt på å lage meg en kopp te og slå av en prat med jentene på markedsavdelingen. Jeg kunne bladd gjennom lokalavisen i fred og ro på pauserommet. Jeg kunne blogget.

Oppe på kjøleskapet mitt står det en kartong. I den er det 7 esker. Og jeg har også noen der ute. I forrige uke ringte Tore André. Han stod på Gardermoen og insisterte (ja, jeg vil nesten si det så sterkt) på å kjøpe en kartong til meg. Et par dager senere ringte min mor fra Gran Canaria, og lurte på om Lucky Strike fremdeles var tingen. Summa summarum: Jeg har 27 pakker røyk. 540 sigaretter. Det er fristende å gi meg selv to måneder. Råd og vink tas imot. Å selge disse 2,5 kartongene synes jeg bare blir moralsk forkastelig *host*, så det vil jeg ikke gjøre.

4 kommentar

  1. Jeg har også langsiktige mål. Dessverre er jeg også flinkt til å utsette.

  2. Jeg mangler totalt viljestyrke når det gjelder røyk så jeg avstår fra å kommentere det. Urk.

  3. Ja, det er klart moralsk forkastelig å selge røyk, det er betre å døy sjølv.

  4. Det kan sammenlignes med mine foreldre. Der kastes ikke mat. Det er mye bedre at alle rester går via min fars kropp. Også klager de på vekten.

Legg igjen en kommentar

