Pilates og meg

Avil fikk meg til å tenke på noe her.

For mange år siden hørte jeg noen nevne Pilates på TV. Ja, dette var lenge før pilatesen gjorde sitt inntog på ethvert treningssenter. Jeg skaffet meg litt mer informasjon om dette nye, spennende. Dette skulle bli min greie. Flat mage og jentemuskler var akkurat det jeg var ute etter. Å begynne med pilates var selvfølgelig ikke en beslutning man kunne ta uten å ha veid for og imot. Man skal ikke bare kaste seg ut i slike ting uten å vite hva man går til. Etter en god stund så jeg at det fantes et Pilates Room i Oslo. Jeg tok en prat med min nabo, og vi ble enige om at dette var noe vi kunne driste oss til å prøve. Et par ganger var vi nesten på nippen, men endte opp med å ta et glass isteden. Vi så etterhvert at det muligens ikke var like lett gjort som sagt, og søkte heller hjelp på verdensveven. Jeg fant en Pilatesvideo som jeg lastet ned. Vi valgte å vente litt med å brenne den, for vi trengte jo kanskje matter. For ikke å snakke om planlegging. Vi kom liksom aldri helt i gang før jeg flyttet.

Etterhvert har jeg skaffet meg en Pilates-DVD. Og her kommer litt viktig informasjon. Effekten er ikke engang målbar om man den bare godgjør seg i bokhylla. Jeg har vurdert å ta av plasten på den for å se om det hjelper. Jeg ser for meg at alt vil løsne om jeg bare får en matte og en blå, oppblåsbar ball. Jaggu skal jeg pilatere.

Pilatespersoner der ute: Du kan si hva du vil om pilates, men det er MIN greie. JEG fant det. Du bare hang deg på bølgen.

12 kommentar

  1. Hvis du engang får revet plastikken av DVD’en så må du gjerne fortelle meg litt om hvordan det er å trene pilates på denne måten. Jeg personlig har gitt opp håpet om at jeg skal klare å trene NOE som helst på egenhånd – jeg må bare innse at jeg trenger å reise dit hvor det er mennesker som kan motivere meg til å dra meg videre.
    For jeg er så inni hampen gampræva lat. Det er bare sånn det er.

  2. Jeg tror ikke det er noen fare for at jeg skal overraske med ny informasjon i nær fremtid.

    Jeg trente litt en gang i tiden. Jeg meldte meg inn på SATS, full av pågangsmot. Jeg gikk dit et par-tre ganger i uken i noen få uker, før jeg ble syk i tre uker. Etter det kom jeg liksom aldri i gang igjen, men greide ikke å melde meg av før det hadde gått halvannet år. I over et år betalte jeg 549,- i måneden for støttemedlemskapet.
    Det kan være at jeg benyttet meg av solariumet ved et par anledninger.

  3. Jeg vil bare informer om at jeg kjøpte meg matte og ball på tilbud hos en apotekkjede for en stund tilbake. Datteren min elsker både matten og ballen.

  4. Det hadde sikkert sett litt sprekt ut sammen med trimsykkelen vi har i et hjørne.

  5. Hehe
    Jeg har også hatt en sånn trimsykkel. Eller dvs, jeg skjønte fort at jeg måtte kjøpe en spinningsykkel (ikke ergometer) for ellers ville jeg ikke bruke den.
    Det er godt jeg er så fremsynt – hvis jeg ikke hadde vært det så hadde jeg ikke sett at jeg kun kom til å bruke den sykkelen 2 ganger de 8 mnd jeg hadde den.
    «Er det en bra sykkel», spurte hun som kjøpte den. «Ja, veldig» svarte jeg – akkurat som jeg visste noe om DET.

  6. Jeg må ærlig innrømme at svettebelter o.l tiltaler meg mer enn sykler og romaskiner. Dessverre tror jeg ikke at svettebelter har noen effekt, så da er jeg like langt. Igjen.

  7. Her inne var det godt å være🙂

  8. Den hardeste treningsøkten jeg noen gang har hatt var da jeg kjøpte denne innesykkelen (ja, jeg vet ikke helt hva slags sykkel det er, men den har ledning og fancy display) i julepresang til min samboer. Jeg var helt alene om det, og den veide et tonn. Det er et lite mirakel at jeg ikke ble drept da jeg prøvde å forflytte den lydløst ned kjellertrappen.

  9. Eg har vurdert å la meg transformere på eit sjukehus, eller berre slutte å ete. Innimellom. Men så skjønar eg jo at det er sjuke tankar. Det er kanskje litt mindre sjukt med ein treningsDVD ein ikkje har teke palsten av.

    Men (hold deg fast):
    EG HAR TEKE PLASTEN AV MIN!

  10. I fjor var jeg så himla lei av bukfettet mitt at jeg bedyret til en kollega at heretter skulle jeg bare leve på kaffe og røyk. Det holdt lenge, gitt. Veldig synd. Det var jo sånn en fornuftig tanke.

    Gratulerer med plastfjerning! Jeg har nesten ikke ord.

  11. I dag har eg verkeleg heller ikkje røykt, det held hardt enkelte dagar.
    Og gratulerer med bilete i sidewidge, du er eit teknisk sjeni.

  12. Jeg har heller ikke røykt i dag. Virkelig ikke. Jeg har virkelig ikke røykt på over 2 døgn. 50 timer.

    Teknisk sjenni, gitt.

Legg igjen en kommentar

