Nytenkende? Dessverre.

Det hender, rett som det er faktisk, at jeg sitter på jobb, eller et annet sted hvor det ikke passer seg å blogge til enhver tid, også kommer det en idé til meg. Et tema, en historie. Så kommer jeg hjem, surfer litt, bare for å finne at noen andre har skrevet noe tilsvarende i mellomtiden. Så lar jeg heller være. Man vil ikke begå plagiat. Andre ganger leser jeg blogger og tenker «dette kunne jeg skrevet også!» og «Søren at hun skrev det før jeg rakk å tenke ut noe så fint!».

MÅ dere være så kjappe, så velformulerte og så interessante? Hvis dere hadde sluppet meg til så hadde dere sett at jeg kunne være like kjapp og velformulert og interessant. Hvis jeg bare rakk det før dere, så hadde dere sett, nikket gjenkjennende og sukket henførte. Men dere kom før meg igjen, gitt. I dag også.

8 kommentar

  1. Jeg vil at du skal skrive akkurat det du vil skrive. Drit i om andre har sagt det før, for du sier det (og det vet jeg at du gjør) på din helt unike måte. Jeg liker å lese det du skriver, snuppa. *suss*

  2. Åh. Jeg føler meg sett på nett! Takk, Mupster. *suss*

  3. Når eg les noko andre har skrive som liknar noko eg sjølv har skrive, kjenner eg meg ikkje åleine.

  4. Og vi vil jo ikke at du skal føle deg alene.

  5. Nei, ingen vil være alene.

  6. Du kan jo ikke surfe rundt på alle blogger for å se om andre har skrevet det du vil skrive. Da får du jo aldri tid til å skrive. Eller noe.

  7. Joda. Hva skulle jeg gjort med all tiden ellers? Begått husarbeide? Vannet katten og foret blomstene?

  8. Hm.
    Katten har helt sikkert godt av litt vann.

Legg igjen en kommentar

