Tidstyven

Blogging. Internett. En tidstyv av dimensjoner.

Det er så mange filmer jeg skulle sett det siste året, skapene burde vært tømt for ting som ikke har blitt brukt på et par år. Håret burde vært klippet. Jeg kunne eksperimentert med spennende matretter. Lært meg spansk. Hatt lange, dype samtaler med langtvekkboende venninner på telefonen. Jeg kunne gått tidligere til sengs, lest gode bøker i lyset fra sterainlys. Kanskje kunne jeg øvd og øvd på langrennsski helt til det føltes naturlig.

Men jeg gjør ikke sånt. Jeg blogger, og gjør litt av hvert på dette internettet. Time etter time. Dag etter dag. Jeg har stirret på skjermen i mange år.

Ørsmå mål burde jeg kunne klare i løpet av en uke; én film jeg har utsatt å se lenge. En matrett som ikke allerede er tradisjon på mitt kjøkken. For å spare tid kan jeg kanskje se filmen mens jeg spiser denne nye, spennende matretten.

Denne uken vil jeg se Volver. Den har blitt utsatt for lenge.

10 kommentar

  1. Inspirerende!

    Selv bruker jeg visst evigheter på å komme gjennom bøkene jeg leser. Jeg holder på med Marian Keyes-bøker (den du leser akkurat nå, om jeg ikke tar feil) i en liten evighet. Jeg som leste flere i uka før.

    Det er ikke så mye som skal til heller. Legge seg en halvtime før, sånn at man ikke sovner fra sengelesingen, for eksempel.

    Nå må jeg gruble litt på hva jeg mitt oppdrag skal være. For jeg tror jeg skal følge ditt eksempel.

  2. Jeg er sikker på akkurat den Keyes-boken tar ekstra lang tid å lese. Det føles sånn. Jeg er glad jeg ikke er alene.

  3. Eg har sett Volver. Eg har eksperimentert med mat.
    No trur eg faktisk eg skal gjere som du seier, lage meg ein kopp te, gå til sengs og lese meir i den fantastiske Tigana som eg har blågga om, men aldri får lest ferdig.

  4. Er det verdt å bruke opp verdifull nettid på Volver?

  5. Svaret er ja.

  6. Nå ble jeg lettet. Så slipper jeg å velge en annen.

  7. Sukk, linda, jeg skjønner virkelig ikke hvordan tiden kan gå så fort når man sitter foran dataen. Fem timer flyr jo som om det skulle ha vært en. Jeg må snart snu litt på flisa her, ellers blir det ikke mye utdanning på meg.

  8. Jeg skulle legge meg etter Linn Skåber i kveld. (Det hørtes litt påtrengende ut for stakkars Linn.) Jeg skulle bare drikke opp teen min mens jeg slo av PC’en. Det er en liten stund siden.

  9. Min TV har vært avslått i hele kveld. Deilig!

  10. Det minner meg om at jeg ikke rakk å se «Størst av alt» i går, og må se det på nett-TV i kveld.

Legg igjen en kommentar

