Kjøreglede

I dag ble jeg rushtrafikant. En liten bit av meg gledet seg nesten. Til å bli en del av fellesskapet. Være omringet av andre som også sneglet seg avsted. Jeg begynte i en ny stilling i dag. På et helt nytt sted. Lenge har jeg hatt en koselig kilometer reisevei til jobben. Plutselig har jeg to mil, og jeg må igjennom byen. Det blir helt klart en omveltning.

Det virket ikke som om noen av de andre rushtrafikantene la merke til at jeg var ny. Så de meg ikke? Hun blide, forventningsfulle. Med termokopp og mp3-spiller. Hun som sang, smilte og klasket takten på rattet. Det var ikke så mange andre som smilte, egentlig. De fleste stirret igrunn tomt på veien foran seg. Jeg kommer sikkert inn i det etterhvert. Det tar nok ikke mange uker (dager?) før smilet er borte og erstattet med en synlig mangel på livsgnist. Men før det håper jeg at jeg rekker å nyte noen turer. Stunder som er bare mine, med god musikk og bare mine egne varierende tanker. Ingenting som må eller kan gjøres før jeg er fremme. Bare være i bilen. I trafikken.

Jeg vurderte å løfte armen som hilsen til alle andre som også kjørte blå Mazda, men det er kanskje ikke sånn det fungerer der ute?

20 kommentar

  1. Matpakkekøyring er betre enn sitt rykte. Eg elskar dei dagane.

    Ellers ser eg med glede på at du no har giraff.

  2. Jeg tenkte i opptil flere timer på hva jeg skulle putte der oppe. Valget falt på en giraff, og jeg trives med den giraffen jeg tilslutt fant.

  3. Pendling er rett og slett ikke det verste man gjør, men så slipper jeg kø. Hohei.

  4. Det hender faktisk at kø kan være avslappende. Når man innser at man ikke rekker en dust av det man planla å rekke. Så slipper man bare ned skuldrene og lener seg tilbake og tenker at skitt au!

    Hilsen erfaren køkjører

  5. Jeg velger å tro at det blir sånn. At skuldrene senker seg.

  6. Med en time kjøring hver vei, så er jeg temmelig glad for at jeg slipper kø.

  7. Jeg har ca 23 km til min nye jobb. Det tok 50 minutter.

  8. Jeg kjører 61 km en vei. Det tar ca. 60 min.

  9. Jeg tror nesten jeg hadde foretrukket 61 km uten kø. Det er litt mer forutsigbart når man f.eks. skal hente i en barnehage.

  10. No må du blågge litt om den nye jobben. *huper*

  11. Hahahahahha. Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Det er så alt for mye å ta tak i.

  12. […] 6th, 2007 · 1 Comment Denne tittelen kom til meg i køen i dag. Og den refererer til LindaMacs post fra i går. LindaMac ønskes herved velkommen til køkjørerlivet. Selv har jeg valgt å […]

  13. Nå har jeg skrevet et svar til deg i min egen blogg, kjære Mac.

  14. Jeg HAR pinget, uten at jeg skjønte det! *imponert*

  15. Jeg er imponert sammen med deg, Fryd!

  16. Jeg er så inderlig glad for at rushtrafikk er historie for min del. Rushtrafikk og en unge her og en unge der og en skole der og en jobb der og en butikk der. Takke seg til alt i en radius på noen hundre meter.

  17. Grattis med ny stilling og nye lokaler. Vi er jo nesten naboer!!
    LUNSJ!!!!

    Når du kommer i stand osv, så får du si i fra. Jeg holder til nesten helt nede på brygga.

  18. Vi har opplæring av nytt team de neste par ukene, og da tør jeg ikke bevege meg særlig langt, men etter det er jeg klar som et egg!
    (PS: Jeg aner ikke hvor brygga er, men det finner jeg sikkert ut. Hittil har jeg bare lagd meg en liten løype bort til CC Vest)

  19. Jeg skal guide deg. No problem.
    Bare si i fra når du er klar. Jeg har alltid mye, men vet å prioritere lunsjer.
    Vi kan møtes på CC Vest, det er flere steder som er bra til lunsj der.

  20. En plan tar form. Jeg gleder meg!

Legg igjen en kommentar

