En ny hverdag truer

Dag fire på nytt kontor i ny stilling er over. Noen har bedt meg skrive om ny hverdag.

I går kjøpte jeg kaffeavtale på bensinstasjonen. Jeg innrømmer gjerne at jeg virkelig følte meg som en del av samfunnet da jeg i dag stakk innom den samme bensinstasjonen, rakte frem koppen og nikket fortroling til stasjonsmannen. Gratis hvetebolle ble utdelt både i går og i dag, og jeg synes det er merkelig hvor glad jeg blir for en deigklump som gir meg oppblåst mage. Jeg protesterte mildt i går, da jeg fikk koppen. Det må nevnes. Det var ikke mulig å lukke den. Og dashbordet heller for mye til at jeg kan klistre den fast der. Jeg må kjøpe en koppholder *noterer*. Det hender jeg veiver mens jeg girer og ratter samtidig, og i går lærte jeg på den harde måten at det kan være lurt å ha jakken lukket, spesielt om man har på en hvit skjorte. Jeg nyter fremdeles trafikken og kjøreturen. Jeg har hørt litt på radio. Ellers hører jeg sjelden på radio. Det er morsomme sendinger og fint å få litt nyheter servert. (Apropos radionyheter: Hvor teit er det ikke at Petre har en beat i bakgrunnen på nyhetssendingen? Oooh, så hipt, liksom). Når jeg nærmer meg arbeidsplassen er jeg nesten litt trist over at kjøreturen er over.

På kontoret har jeg fått plass i öppent landskap. Forskjellige mennesker har jagd meg bort fra PCen min, og lagt til programmer jeg ikke helt vet hva er, men de er sikkert nyttige når jeg finner ut av de. Noen har også satt frem en IP-telefon og en blåtann-sak på pulten min. Ingen vil fortelle meg hvordan jeg skal bruke det, så jeg prøver å holde litt avstand til det inntil videre. Jeg greier endelig å ringe ut og å ta telefonen. Det er vel det viktigste?

Jeg kan berike bloggposten med et bilde av plassen min. Plassen ved siden av kommer til å stå tom på ubestemt tid, så jeg har god plass. Ikke bry dere om rotet. Jeg ryddet etter bildet ble tatt.

plassen.jpg 

Noen har funnet på å gi meg en høyere stilling. Den innebærer bl.a. personalansvar. Dagen i dag har jeg brukt sammen med de nyansatte, og det er gledelig å se en høyst levende og trivelig gjeng. Det blir spennende! Skummelt og spennende!

En gang jobbet Trine hos oss. Trine var en helt fantastisk kollega. Her om dagen dro jeg og Trine på shopping. Vi kjøpte en Trine for å ha på plassen min. Hun snakker jeg med når frustrasjoner dukker opp, og hun forstår alltid. Nå må jeg bare huske å vanne henne. Møt Trine:

trine.jpg

I morgen er Tanjas siste dag. Tanja er en like fantastisk kollega som Trine, og en Tanja-plante vil få plass ved siden av Trine en av de nærmeste dagene. Jeg trenger både Trine og Tanja.

Det er rart og det er litt styr og stress, men nå er jeg på plass. Jeg gratulerte meg selv med ny stilling ved å kjøpe fire Almodóvar-filmer etter jobben i dag.

Jeg vil samtidig benytte anledningen til å takke min klippe for all hjelp og informasjon i den frydefulle bloggen.

5 kommentar

  1. Gratulerer med ny jobb!

  2. Tusen takk, Sissel!

  3. Trine er fin. Både som plante og person.

  4. Javisst er hun det.

  5. Hurra for ny jobb.

Legg igjen en kommentar

