Farvel, Linn!

Siste kveld med Linn Skåber i Hjerte til hjerte. Åtte torsdager har jeg ledd og rødmet om hverandre. Det er noe befriende ved å se at andre mennesker driter seg ut, og samtidig noe uendelig pinlig når jeg tenker «sånn kunne jeg lett vært om jeg ikke la bånd på meg». Jeg ler like hjertelig av David Brent på Kontoret, Tor og gjengen i Etaten og selvfølgelig Elling. Kombinasjonen av det grenseløse og gjenkjennelse i egne nykker tiltaler meg.

Noen ganger, når jeg er på jobb tenker jeg «hva om noen hadde vært flue på veggen nå?». Hva om noen hadde sett blikket jeg sendte en kollega da ingen så meg? Hva slags flaue ting hadde jeg ikke sagt dersom en dame med kamera intervjuet meg ved vanndispenseren, eller hvor teit virker jeg ikke når jeg gnåler om den samme tingen i flere uker, og for ikke å snakke om hvordan jeg ukritisk serverer hele livshistorien min til alle som vil høre på i lunsjen? Det er ikke rart jeg kjenner meg igjen. Gjenkjenner og rødmer.

Jeg kommer til å savne Linn på torsdagene. Og med all respekt for Anne Kat Hærland; jeg gleder meg til å se Linn i Nytt på Nytt om ikke lenge.

david_brent.jpg

8 kommentar

  1. Jeg har sittet flere torsdagskvelder på rad, halv gjemt bak en sofapute, og fnist og rødmet op hverandre. Det har vært morsomt, men fryktelig også. For tenk om noen oppfatter meg slik. *angst*

  2. Jeg synes du klarte deg fint, Note.

  3. Det blir unektelig litt «kontoret»-ripp-off, men Linn Skåber er flink. Jeg fikk ikke sett så mye av det. Den «gjemme-seg-bak-puta»-taktikken ble flittig brukt da David Brent boltret seg, imidlertid.🙂

  4. Eg klarte ikkje sjå The Office.
    Eg klarte ikkje sjå Kontoret.
    Eg klarte ikkje sjå Linn Skåber.

    Eg får så inderleg vondt i magen.

    Om du verkeleg likar slikt, mac, så anbefalar eg danske «Klovnen», ein serie der alle spelar seg sjølve og er uendeleg pinlege.

  5. Argh!
    Jeg visste det var noe jeg hadde glemt.

  6. radiohode: Veldig ripp-off, bortsett fra at i Linns serie er det bare Linn som er teit. (Jeg regner med at kjendiser googler seg selv, så jeg skynder meg å si: Neida, Linn, jeg skjønner at du ikke er teit på ordentlig.) Alle andre i serien er jo ganske normale.

    Avil: Jeg tolker det dithen at du er enda mer “Linn” enn meg.
    Jeg skal sjekke ut Klovnen.

    Lin: Kanskje det finnes på nett-TV?

  7. Fryd: Jeg har visst gjort det jeg skulle. Håper jeg. *nervøs*

Legg igjen en kommentar

