Kjærlighet ved første tastetrykk

Jeg kom på jobb på fredag etter å ha vært hjemme et par dager med sykt barn. Og der stod hun bare. På pulten min. Ubesudlet. Fremdeles i pappeske. Jeg tok henne med hjem, og etter litt hjelp fra Thomas fikk jeg endelig bli kjent med henne. Åh, som jeg har lengtet. Prosessen har vært spennende. Fra avgjørelsen om hjemme-PC-ordning ble tatt. Den første kontakten med adopsjonsbyråene leverandører. Å velge meg ut MIN. Ventetiden. Den lange ventetiden. Og nå var hun her. Vakker! Med Windows Vista. Som jeg elsker Vista! Jeg likte alt ved henne, fra første gang fingrene mine løp over tastene. Søskensjalusi  Jeg får nesten litt dårlig samvittighet ovenfor den gamle, trofaste stasjonære. Det eneste jeg har brukt den til etter at nykommeren kom i hus er å overføre lydfiler. Nå skal den snart strippes og kanskje brukes som PC for barna. Det kan bli fint for den, det. En verdig avslutning etter lang og tro tjeneste.

Jeg sa til Thomas i dag: Hun har fått et navn. Hun skal hete Beboopalula. Dessverre hadde Thomas allerede sett den tørre sketsjen med Herodes Falsk, så han visste at det var fordi she’s my baby.

Jeg vet ikke hvordan fremtiden vil bli, men nå i begynnelsen praktiserer vi samsoving  blogger jeg fra sengen. Det er en luksus jeg ikke før har kunnet unne meg, da jeg ikke har hatt laptop siden jeg var ung og nettløs. Jeg har en god følelse.

della.jpg

15 kommentar

  1. Etter overskriften å dømme trodde jeg dette var et innlegg om internettdating. Huff… Jeg har hørt «dette programmet presenteres av…match dått enno» for mye på tv… Uansett: Jeg liker og kjenner meg godt igjen i det nære, menneskelige forholdet du har til dataen din. Men altså. Det hadde vært bedre hvis det hadde vært en mac!

  2. Jeg er en lindamac. Holder det?

  3. Den er veldig fin, men skjermen er kanskje litt liten?

  4. Den er perfekt. Hører du? PERFEKT!

  5. Perfekt med en litt liten skjerm.

  6. Skjermen er ikke litt liten. Den er perfekt.

  7. Åh va fin hon är!

  8. Ja, hun er underbar!

  9. Gratulerer med familieforøkningen. :rørt:

  10. Tusen takk. *stolt*

    Hun må sove på kontoret i natt. Datamannen vår var ikke ferdig å innstalere det jeg trenger for å jobbe hjemmefra.
    Akk, det er vel verre for meg enn det er for henne.

  11. Det er verst den første natten. Snart synes du det er deilig å få nattesøvnen tilbake.

  12. Jeg håper du får mye hjelp nå i den første tiden. Gratulerer, tenk at alt har gått så bra! *rørt*

  13. Jeg er heldig og har et stort støtteapparat både på jobben og hjemme. Jeg nyter denne første, magiske tiden.

  14. […] appelsinkrokan. TV står på og viser meg Gullrekka på NRK, og aller viktigst; på fanget hviler min nye kjærlighet. Gro, selveste landsmoderen, er på Skavlan og snakker om viktige og bra ting, men jeg hører henne […]

  15. […] av Avil “Det var rart  skrive med ditt tastatur”, sa Avil. Hun har en lik laptop selv, og sa at det var tydelig at jeg ikke hadde sølt like mye på den som det hun hadde på sin. […]

Legg igjen en kommentar

