Matpakkespiseintensjoner

Joda. Jeg spiser matpakke hver dag. Dessverre kjøpes den på bensinstasjonen på vei til jobben. Den koster mer enn den smaker, og jeg blir ikke mett. Det blir som oftest en Kvikk Lunsj til dessert. Før jeg byttet arbeidssted hadde vi en velfungerende lunsjordning i fellesskap.

Jeg leser med stor iver denne matpakkebloggen. Det ser så fristende ut. For å være vanskelig mot meg selv lager jeg fine grunner til at jeg ikke skal lage meg fin matpakke. 1. Jeg får jernteppe i butikken. 2. Det hadde vært enklere om jeg hadde en sånn matboks som er i den bloggen, men det virker så styrete å skaffe en. Dessuten tror jeg kollegene mine ville sett litt rart på den. 3. Jeg står opp kl. 06. Dusjer, sminker meg, kler på meg og fyker på dør. Skal jeg liksom stå opp enda tidligere? Jeg kunne sikkert lagd den på kvelden også, men da er jeg jo trøtt. Ja, det er jo på morgenen også.

Når jeg ser på ovennevnte liste skjønner jeg at enkle grep må tas: 1. Skru ned ambisjonene og nøye meg med mat i papir. 2. Sette opp en liste over ting jeg liker, og som jeg kan ha i matpakken. 3. Handle inn ut ifra listen. 4. Lage en enkel matpakke på kvelden SELV OM JEG ER TRØTT. 5. La være å ha flere Kvikk Lunsj i kontorskuffen.

Dette er bare ett av mange eksempler på at jeg ofte backer ut på ting fordi jeg skrur opp forventninger til meg selv. Selvfølgelig skulle jeg gjerne hatt like kul matpakke som den i matpakkebloggen. Men jeg kan kanskje innse at det ikke ligger helt for meg.

Jeg lar Knutsen & Ludvigsen avslutte.

Matpakkespisevise
Det er ikke morsomt å spise sin mat
når den ligger i pakke og ikke på fat.
Den øverste skiven var med syltetøy,
det satt fast på papiret som med vinden fløy.
Så skulle jeg starte med nummer to,
men den var spist fra før fordi den var så god.
I to halve hadde jeg delt skive tre,
da den ene var spist, var den andre falt ned.

Den fjerde var med majones og tomat,
majonesen var klemt ut, tomaten var flat.
Den osten jeg hadde på skiven til sist
satt fast under den forrige som jeg hadde spist.

Nei, det er ikke morsomt å spise sin mat
når den ligger i pakke og ikke på fat.

  matboks.jpg

8 kommentar

  1. Og du som lagar slike gode osteskjever.

  2. Ja, de var spennende, gitt.

  3. Takk og lov for kantine.

  4. Du er tagget.🙂

  5. Matpakke er det kjedeligste ever.

  6. Jeg har akkurat spist wraps med ost og skinke, samt en kylling- og baconsandwich. Wraps kan jeg jo enkelt lage selv, men i dag gjorde Shell det for meg. Dette må ta slutt. Neste uke.

  7. Hvor kan man få tak i en slik matboks, tro?

  8. Her, blant annet.
    http://www.gamleskole.dk/shop/default.asp

    Millionærmadkasse.

Legg igjen en kommentar

