Små, irriterende ting

Koffeinvraket har skrevet om ting som gjør henne fysisk dårlig. Det fikk meg til å tenke på hva jeg ekles av.

Det som rasket dukker opp:

Syklister i veibanen. Jeg hater disse halvmyke trafikantene som ligger midt i veien, og tvinger meg til å kjøre i sneglefart. De oppfører seg som om de eier gatene, uten å bry seg nevneverdig om trafikkregler og hasardiøse forbikjøringer både på innsiden og utsiden. Vil du være en bil, så får du oppføre deg som en bil. Disse mobile irritasjonsmomentene får frem det verste i meg. For eksempel dersom jeg har mulighet til kjøre forbi like før et lyskryss, så kjører jeg helt inntil fortauskanten før jeg stopper på rødt. Så knegger jeg litt hevngjerrig inni meg når de må opp på fortauet. For de kan selvfølgelig ikke stå og vente på grønt lys som andre normale trafikanter.

Som fire kopper kaffe-damen skrev så lar jeg meg også irritere grønn av trege ekspeditører. Spesielt dersom jeg har dårlig tid. Slike som står f.eks bak disken i en kaffebar med tomt blikk og beveger seg i slow motion. Noen ganger tenker jeg rause tanker som: «Hun har sikkert en dårlig dag, stakkar. Eller kanskje hun er ny og usikker.». Også viser det seg at hun er sånn. Alltid.

En viss radiodame. Av ymse grunner. Dersom hun mot all verdens formodning skulle få overta  fredagsplassen etter Fredrik Skavlan så spiser jeg min venstre arm for å ta bort smerten.

Jeg vet det kan ulme mer under overflaten, men det får jeg komme tilbake til. Nå skal jeg nyte søndag. Uansett hvordan dama på Kaffebrenneriet oppfører seg, eller om det ligger en syklist foran oss på vei opp Pilestredet. Jeg kommer ikke til å slå på Petre, så den saken er grei.

3 kommentar

  1. Trege kaffedamer er det verste. Og de blir ofte tregere og tregere, jo større kø det er. *tilt*

    Gamle damer som skal betale med kronestykker.De blir også tregere og tregere, jo travlere jeg har det.

  2. Og de på bussen som aldri har pengene klare. Eller de på Rema som står og ser på den trege ekspeditøren og venter til h*n sier «123,50, takk» før de begynner å lete etter lommeboka oppi vesken sin. :gaah:

  3. Er det rart jeg har blitt koffeinvrak i en alder av 30,5?

Legg igjen en kommentar

