Beslutningsvegring

I morgen skal jeg ta meg til jobb på kollektivt vis. Det er første gang jeg skal det, og det har ført til at jeg de siste dagene har brukt mye tid på å fundere over hvordan dette skal foregå. Mulighetene er mange, må vite. Jeg kan klare meg med kun et transportmiddel, men det innebærer minst 30 minutters gange. Ergo litt uaktuelt. Ellers kan jeg velge mellom litt tog og litt buss, eller å bytte mellom et par busser. Valget er vanskelig og volder mye bry. Jeg har drømt om det de siste to nettene. Dere aner ikke hvor mange kombinasjonsmuligheter som finnes på denne korte strekningen.

Hverdagen min består av mange lignende dilemma. Hvilken butikk skal jeg handle i i dag, skal jeg se den filmen eller skal jeg la være? Pasta eller pølser? Eller begge deler?

Jeg greier sjelden å fatte en beslutning før det er helt tvingende nødvendig. Derfor er det ekstra irriterende at jeg ikke klarer å koble ut tanker som kverner og heller leve i nuet.

Heldigvis er jeg en smule mer beslutningsdyktig på jobb. Ellers hadde jeg – forhåpentligvis nær sagt – fått sparken for lenge siden.

Ønsk meg lykke til i kollektivtrafikken. Det går nok til helvete, skal vi se.

14 kommentar

  1. Lycka till i kollektivtrafiken! Bye bye taxi😉

  2. Takk! Det gikk fint den ene veien. Nå gjenstår bare den turbulente hjemveien. Det blir en lang dag på kontoret, men jeg skal kjempe mot lysten til å rope «Taxi!».

  3. Haha… va bra😀 Du är och kommer alltid att vara min smålata taxitjej😉

  4. Smålat. Hmpf.

  5. Smålat, Mor, samboer, datter, søster, venninne. Ansatt som kontorrotte och så vidare…🙂 *uppdatera*😉

  6. Ja, og det står vel noe om lat der. *mumle*

  7. Hihi, heja Sverige!

  8. Jeg har kjøpt meg flybilletter til pinsen nå.
    Bare så du vet det. Har du?

  9. Min transportplan sket sig… pratade lite smått med en annan 12:are igår och han var lite intresserad av att ta sig dit. Kanske träffar honom igen ikväll… min huvudplan var ju att åka buss med en kompis till min syster men han ska till Tromsö först helgen efter pingsten. Måste kolla upp det där nu. Jag skulle bli så ledsen om jag inte kunde komma dit. Var ska du bo?

  10. Jag skulle bli ledsenere om du inte kom. Jeg vet ikke hvor vi skal bo. Et sted som er billig. *tørr latter*

  11. Bestemme seg? Det er ikke lett det.

  12. Du er tægga!

  13. Jeg klarer ikke helt å ta en avgjørelse om hva jeg skal skrive, Avil.

  14. Jeg tror du får det fint jeg🙂 Dessuten har jeg snoket litt rundt i bloggebyen, og jeg tror det er fint for oss. At du kommer sterkere tilbake hit!😛

Legg igjen en kommentar

