Trøndersexy

Jeg kan like gjerne tilstå først som sist. I min kropp banker et trønderhjerte. Jeg flyttet derifra for ti år siden, og østlandsk har blitt mitt språk, men av og til er jeg i trøndermodus. Etter å ha hørt Don’t Cha litt vel mange ganger kom denne teksten til meg – som en åpenbaring. Den har fått det selvsagte navnet Skoill Du’tj. Du kan høre sangen mens du synger med på gla’trøndersk.

Jeg benytter samtidig anledningen til å ønske dere alle en riktig god påske.

Skoill Du’tj 

Æ veit du vil ha mæ (Æ veit du vil ha mæ)
Æ veit at du vil (Æ veit at du vil)
Det e derfor ho klænge sæ på dæ
kvær gang æ kjæm
Æ veit du vil ha det (Æ veit du vil ha det)
Det e lett å sjå (det e lett å sjå)
Å længst bak i hjærnen din
du veit at det mæ du heilst skoilla pult på.

Skoill du’tj ønsk at ho va fin som mæ?
Skoill du’tj ønsk at ho va sprø som mæ?
Skoill du’tj?
Skoill du’tj?
Skoill du’tj ønsk at ho va rå som mæ?
Skoill du’tj ønsk at ho va kul som mæ?
Skoill du’tj?
Skoill du’tj?

Bekjemp ei følels (bekjemp ei følels)
La deinn værra alein (La deinn værra alein)
For hvis det itj ækte
det e itj verdt å færra fra heim
La oss vær vænna (La oss vær vænna)
Og du må spæll reint (du må spæll reint)
For æ bryr mæ itj
men æ veit at hu itj vil del.

Skoill du’tj ønsk at ho va fin som mæ?
Skoill du’tj ønsk at ho va sprø som mæ?
Skoill du’tj?
Skoill du’tj?
Skoill du’tj ønsk at ho va rå som mæ?
Skoill du’tj ønsk at ho va kul som mæ?
Skoill du’tj?
Skoill du’tj?

For æ veit hu vil ha dæ (Æ veit hu vil ha dæ)
Og æ forstår (Og æ forstår)
Æ villa nok vært like gal etter dæ
Om du va min egen kar
Kanskje i neste liv (kanskje i neste liv)
Muligens (muligens)
Og imens, min venn, hemmelighet e trygg hos mæ

4 kommentar

  1. «Duuu må bliii, duu måå»… eller vad det nu var vi sjöng till Helen Sjöholms sång «Du måste stanna»🙂 Glad påsk på dig oxå!

  2. Den var myye mer sjarmerende på trøndersk.
    God påske!:mrgreen:

  3. Kicki:
    Du måste finnast:
    Du må jo vær der, ja, du må jo
    Æ levve mitt liv gjænnom dææææ

    Jeg tror jeg skal lage en plate: Linda lager trønderhits.

    C: Trøndersk er jo go’språket!

  4. Sukk. Det var jo så vakkert da vi sang den sammen i gode, gamle dager!

Legg igjen en kommentar

