Utagerende sang

Versjonen av One hvor Mary J. Blige er med hadde nettopp kommet, og jeg likte den veldig godt. Noen mener det er blasfemi, jeg mener forandring fryder innimellom. Originalen blir ikke mindre fin av den grunn. Uansett. Jeg var i Barteland, og kjørte inn mot sentrum. Fra Leangen gikk trafikken tregt. Ovennevnte låt kom på radioen, og jeg sang med. Alene som jeg var i bilen benyttet jeg sjansen til å ta den helt ut. Jeg inntok Marys stemme med hele meg. Gestikulering. Hoderisting. Desperate ansiktsutrykk og frustrerte slag i rattet. Ja, jeg levde meg inn i det. Da jeg ble stående på rødt lys ble jeg brått oppmerksom på at føreren i bilen foran kikket nærmest bestyrtet på meg i speilet. Ja, hun glante, rett og slett. Jeg stanset forestillingen relativt raskt. Jeg lå bak henne et stykke til. La merke til at hun hadde en mørk, ganske ny folkevogn, og at registreringsskiltet var kvadratformet, med mine initialer og nesten min fødselsdato.

Et par timer  senere kjørte jeg ut av byen igjen.  One kom på radioen igjen, og teflonhjernen min hadde allerede glemt hendelsene fra tidligere på dagen. Jeg lot meg rett og slett rive med igjen. Ved Rosendal stoppet jeg på rødt. La merke til registreringsskiltet på bilen foran. Merkelig så kjent det var. Bilen også. For ikke å snakke om det forskrekkede uttrykket på damen. Nå enda mer stirrende. Hva er oddsen? Tilfeldigheten ville det til at jeg måtte følge etter henne i flere avkjøringer. Da en bil kom i mellom oss i en rundkjøring gasset hun på og forsvant ute av syne.

Stakkars dame. Forfulgt av en syngende stalker.

01.jpg

6 kommentar

  1. Hahaha, pinlig for deg! Og gøy for oss som leser😀
    Merkelig sammentreff, det der😀

    Vi får håpe at det ikke skjer hver gang du hører på «One»😉

  2. Du er herved tagget. For mer info sjekk:

    http://mobilverden.wordpress.com/

  3. Hahaha. Jeg har skrålt mye til den sangen. Mest innenfor husets fire vegger, men dog.

  4. Hahaha! Det burde vore toppa med at du grov deg i nasa samstundes!

  5. Jeg også likte den versjonen. Hvor stor fan av U2 jeg enn er så likte jeg den versjonen, er det feil?
    Og jeg synger ja. Her er det Mary J. Blige sin stemme for alle pengene mens jeg lever meg inn i den fantastiske duetten jeg har gående med Bono.
    Godt det finnes flere🙂

  6. Ithil: Jeg tør aldri mer la meg rive med med mindre jeg kjører i høy hastighet.

    Avil: Det får da være grenser! (Jeg håper jeg ikke gjorde det).

    Lenemor: Det er veldig fint å vite at det er flere der ute.

Legg igjen en kommentar

