Heia Eia!

Ja, Harald Eia selvfølgelig.

Som kommenterer at kjendisers nedlatende uttalelser om FrP gavner partiet. Jeg er ikke det minste i tvil. Jeg tenker at mange jo må gi sin stemme til «stakkars FrP» som alltid blir utsatt for hets. Og om man tilfeldigvis ikke liker kjendisen som kommer med uttalelsen, så er det jo enda enklere å være solidarisk. All PR er god PR, er det visst noe som heter. Ja, ikke det at jeg skjønner hvordan et voksent menneske foretrekker FrP fremfor f.eks. Erlend Loe eller Sivert Høyem, men det er jo ikke mye som skal til for å få lov til å stemme.

En annen ting: Det er veldig lett å si at man ikke støtter FrP. Det er veldig lett å si at man blir kvalm av det meste FrP står for. Man kan komme unna med det uten stille seg i et dårlig lys. Hva om de greid å få frem hvem og hva de faktisk støtter isteden? Det er jo mer interessant, og gir et litt mer nyansert bilde av holdningene. Enhver kan jo slenge dritt om FrP. Jeg gjør det stadig vekk. Heldigvis er jeg bare en enkel jente fra landet, og jeg tviler på at en enkel bloggpost provoserer så mye at noen velger å stemme FrP pga meg.

7 kommentar

  1. Siden du snek foran meg i den køen den gangen lurer jeg på om jeg skal stemme FrP i år.

  2. Hvilken kø? *furter*

  3. Eg høyrde Frode Grytten og ein krampedust som var «representant for Folket» (ein frå «Sydenfeber» eller «Grisefest» eller noko) diskutere dette.
    Det var verkeleg goddag mann økseskaft.

    Grytten: «Det er ikkje noko «Folket», denne konstruerte førestillinga om «vanlege folk» er ein myte FrP spelar på og vinn på.

    Sydenmann: Jeg tenker bare på den der hagefesten til Aschehoug, sånne folk med høye glass som preiker tompreik og trur dem er kloke, jeg ville mye heller tatt en øl med en FrP-politiker.

    *gal*

  4. Frp utnytter det til det fulle.
    «Å alle er så «slemme» med oss»
    «Alle hakker på Frp»

    Det går nesten ikke en debatt uten at Frp hevder seg forfulgt av andre partier og/eller politikere. De inntar offerrollen med glans, samtidig som de selv sparker i alle retninger.

    Ganske fasinerende å se på egentlig.

  5. Aller best er det med Siv som furter i fistel.

  6. denne debatten inne i Lindatanker bekymrer – tro meg det kan få følger å bruke for mye energi på disse «menneskene»…
    bare se:

Legg igjen en kommentar

