Forlover

Min fantastiske venninne skal gifte seg, og jeg har fått det ærefulle oppdraget å være forlover. Hun ringte meg en dag på jobb. Fortalte at hun i hyrten og styrten hadde bestemt seg for å dra til Egypt dagen etter for å overraske sin mor som skulle tilbringe en uke alene der. Også ville hun veldig gjerne at jeg skulle komme innom henne en tur før hun dro. Ja, hun ville til og med snakke om noe. Når noen sier at her trengs det å snakkes, så tenker jeg at her skal det dumpes. Det er ikke deg, det er meg og så videre. Nå hadde ikke vennskapet vårt fått noen alvorlig knekk i tiden før, så jeg lekte med tanken om at hun var smelt på tjukka og trengte å snakke med en erfaren mor om tiden som ventet. Og så sa hun rett og slett at hun skulle gifte seg, og at hun ville ha akkurat meg som forlover. Første tanke er selvfølgelig «Enn det! Akkurat meg!». Det ER jo fryktelig rørende. Jeg skal være ved siden av henne på en av de viktigste dagene i livet hennes. Jeg skal være der i tiden før. Jeg skal få holde solsikken hennes når hun sier «Ja!». Jeg er stolt og glad.

Med dette ærefulle oppdraget kommer selvfølgelig også prestasjonsangsten. Jeg kommer til å være synlig. Jeg kommer til å måtte være litt kreativ. Jeg googler. Jeg leser. Jeg ber om råd. Jeg går meg vill i jungelen av kreative menneskers forslag og råd. Det er lett for meg å adoptere andres idéer. Blendes av andres råd. Bli usikker på mine egne tanker. Så glemmer jeg midt oppe i det hele at Katrine ba meg – Linda – om å være forlover. Ikke noen andre. Selvfølgelig skal jeg prøve å unngå å de største blemmene, men jeg skal føle i magen at jeg eier denne forloverrollen. Jeg er Linda, og jeg er forloveren til Katrine. Enn det!

12 kommentar

  1. Det kjem til å bli så fint og kjekt atte!

  2. Det kommer sikkert til å gå til helvete, men det trenger vi ikke å fortelle Katrine riktig enda. *hvisker*

  3. Bøh… Vart du skræmt no?

  4. Ha dæ vækk, ditt spøkels.

  5. Tale. Tale og kjole. Det er viktig.

  6. Såpass har jeg skjønt.

  7. ÅÅÅÅ – du vakre sjel – du skal bare være der ved min side!
    bare ikke bli alt for vakker – det skal jo faktisk være min dag…

  8. Og så er jeg veldig glad i deg – vi må se på kjoler snart….

  9. Va kul för dig och va kul för Katrine att ha dig som forlover! Vi ses snart🙂 klem från mig!

  10. Jeg tror lindamac blir en fantastisk forlover. Jeg håper jeg aldri blir noens forlover – jeg går meg eller vill i skogen, enn å holde tale for venninnes besteforeldre og venninnes ektemanns grandtante. Iiiik!

  11. Katrine: Ja! Kjoler! Og sko…

    Kicki: Ja, det er veldig kult, faktisk!

    marg: Tale. Iiiik!

  12. Så heldig hun er.

Legg igjen en kommentar

