Sykkelglede

Jeg hadde en sykkel for mange år siden. Da jeg fikk vite at jeg var gravid gikk jeg sporenstreks til innkjøp av en bil, og etterhvert som kroppen ble mer og mer ubevegelig ble sykkelen satt i boden. I den boden står den fremdeles, til tross for at jeg har flyttet to ganger i mellomtiden. For få uker siden lærte min sønn seg å sykle, og i et anfall av galskap tenkte jeg at det sikkert var hyggelig om vi kunne sykle  på turer sammen. Få dager senere kom det reklame i posten. Grønne sykler på tilbud på Smart Club. Jeg liker grønt, og Smart Club ligger kun 1 km unna, så jeg var ikke vond å be. Thomas ble med som konsulent, og jeg bestemte meg for å kjøpe en sånn grønn sykkel. «Hvordan skal jeg frakte den hjem?», spurte jeg Thomas. Han så lenge og uutgrunnelig på meg. Jeg ser i etterkant at han meget mulig revurderte valg av livspartner. De hadde hjelm der også. Den var blå, og kostet 99,-. Når jeg ser på den, ser jeg at den nok ikke vil beskytte hodet mitt mot særlig asfalt, men jeg ser i det minste litt pedagogisk korrekt ut når jeg sykler. Jeg kom altså ut av butikken med ny sykkel, hjelm og sykkellås. Jeg var tom for flere unnskyldninger, og skjønte at eneste måte å få tingen hjem på var å rett og slett sykle. Jeg overlot håndvesken min til Thomas ved bilen, for at jeg ihvertfall skulle slippe å tenke på likevekt. Man har blitt fortalt at enkelte ting, som f.eks. svømming, sex og sykling glemmer man ikke. Meget mulig, men man kan faktisk glemme hvordan man kommer seg av og på en sykkel med noenlunde smidighet. Jeg kom meg hjem på et vis, men jeg kunne godt blitt drept. Blåst overende eller sporet av i smågrus.

I dag syklet jeg og poden til butikken. Vi kjøpte to is for å ta med hjem. «Går det greit for deg å ta posen, mamma? Du velter ikke? Jeg kan godt ta den, altså».  6-åringer kan være så frekke.

lordag022.jpg

6 kommentar

  1. Väntar på bilden av dig på cykel🙂

  2. Jeg er ganske trøtt og satt lenge å så på fargen på sykkelen, og tenkte at den sykkelen er ikke grønn. Vel.

    Men all ære til deg. Sykling er kjempeflott! La det bli mange mil.

  3. Åh, hvilken kjempefin unge du har!😀

    … rappkjeftethet til tross.😉

  4. Jeg gleder meg til du kommer syklende på besøk! Haha.

  5. Å, så herlig skrevet – jeg så turen for meg🙂

    Jeg ble frastjålet sykkelen min i romjulen og jeg gråter fortsatt mine modige tårer for det. Jeg har ikke råd til å kjøpe en sånn dyr sykkel denne gang, men jeg vil gjerne ha NOE jeg kan ta meg frem på selv om jeg ikke kan trene på samme måte. Du har ikke tilfeldigvis link til den sykkelen du kjøpte på Smart Club?

  6. Kicki: Jeg frykter du må vente lenge.

    impen: Godt observert at det ikke var en grønn sykkel på bildet!

    Undre: Ja, han er ikke så verst innimellom spydighetene.😉

    trine: Jeg tror du er på styr. Selv om jeg aner en sarkastisk undertone her.

    Sissel: Jeg finner ingen link. Den har 21 gir, kostet ca 1500,- og er altså grønn. Merket hang jeg meg ikke oppi.

Legg igjen en kommentar

