Firkantpusting

En gang ble jeg lært å puste i firkant. En pusteteknikk man med varierende hell kan benytte seg av dersom det skulle bli litt vel mye. Jeg har brukt uttrykket mye, og mange av mine venner og bekjente har adoptert det. Noen av de har jeg demonstrert det for, andre ikke. Jeg vil nå benytte bloggen til å lære dere å puste i firkant. Helt gratis.

Først: Finn en firkant. Dette kan være et bilde på veggen, et vindu eller noe sånt. Vi foretrekker kvadratiske former. En PC-skjerm kan fungere.

Du ser først på venstre nedre hjørne. Trekker pusten sakte inn mens blikket går opp langs kanten til venstre øvre hjørne. Deretter trekker du pusten litt ekstra bort til høyre øvre hjørne. På vei ned til høyre nedre hjørne puster du sakte ut. Du skal nå til utgangspunktet uten gjøre noe som helst. Ikke puste. Og så gjenta. Mange ganger. Jeg garanterer ikke god virkning, men man har ihvertfall slått ihjel litt tid.

Jeg advarer om at stjernepusting og mangekantpusting ikke har like god effekt.firkant.jpg

5 kommentar

  1. Har du prøvd dette når du handler klær ?😉
    Jeg noterer dette bak øret, og skal tape en fin kvadrat på innsiden av frontruten neste gang jeg skal ut å kjøre🙂

  2. Det er håpløst å lese sånne innlegg uten å måtte forsøke selv.
    Jeg har pustet i firkant!

  3. og så går det an å visualisere en forlover inne i firkanten –

    men Tore André sier du er oppblåst – full av hot air!

  4. Lenemor: Jeg har hittil ikke prøvd det i prøverom.
    Jeg lurer på om jeg skal kjøpe en diger ramme som jeg tar med meg overalt, og kan henge opp der jeg føler behov for det.
    Firkant på innsiden av frontruten høres genialt ut.

    Ida: Gratulerer! :høytidelig:

    Katrine: Oppblåst? Hva behager?

  5. Hmm.. Jeg forsøker dette på kontoret nå.. I alle dager..

    Egoisten
    – Åtgaumsforvaltar med dårlig kondis

Legg igjen en kommentar

