Imponerende, Giske!

Et lite kjøpesenter et sted i Akershus. 3 dager etter at de skumle, avhengighetsskapende spilleautomatene skulle fjernes og senere erstattes med nye, trygge.

Nede i første etasje er det en bås hvor det har stått en enslig spilleautomat. En sånn automat som enkelte har sluppet en penge på på vei ut fra matbutikken. Den var liksom aldri skikkelig interessant for den spilleavhengige mannen i gata. Denne automaten er nå borte.

Oppe i andre etasje er det et bingolokale, og i tilknytning til det et rom med spilleautomater. Da jeg gikk forbi i dag var alt som det pleier å være. Hver automat har et askebeger. Gjennom røyken skimter man slitne jenter på rekke og rad, mildt sagt oppslukt av besettelsen. Jeg ble stående – lett fascinert – å se på. Vanligvis går jeg rett forbi, men i dag skulle de altså ikke vært der. Men det var de altså. Både automatene som blinker 12 000 og de nikotindampende damene. Noen av de så opp på meg. Enkelte med et blikk fylt av aggressivt forsvar, andre litt skamfullt. Ingen av de så spesielt stolte ut av å sitte der.

Jaggu godt de hadde fjernet den der nede.

automat.jpg

2 kommentar

  1. De automatene som stod igjen, var det bingoautomater eller sånne andre? Jeg trodde samtlige «enarmede banditter» skulle fjernes jeg. Kanskje tatt feil jeg da.

    Når sant skal sies så har jeg aldri vært veldig imponert over denne Giske eller regjeringen han sitter i..

    Egoisten
    – Åtgaumsforvaltar med enda dårligere tanker om sittende regjering

  2. Nå skal jeg ikke påberope meg stor kjennskap til spilleautomater, men de ser da vitterlig ut som helt vanlige «enarmede banditter». Ja, med knapper isteden for arm. Og de blinker 12 000. Det er ingen vertinner der inne, og ikke noe som tyder på at det er bingo.

Legg igjen en kommentar

