En hobbyblogg less ordinary

En blogg trenger av og til å berikes med personlige bilder, eller hva? Vel. Jeg har lagt merke til at det er i vinden (?) å ha en hobbyblogg, og jeg tenkte å kaste meg over trenden. Hjemme i mitt barndomshjem fant jeg nemlig litt av hvert som jeg selv har laget. Noe yngre, men dog.

Nyt, og la dere inspirere! Bildene er klikkbare om dere vil se kunsten i litt større format.

En billedramme i tre. Jeg brukte lang tid på å pusse med sandpapir. Inni er det bilde av meg og en hest. Meg i bunad:

034.jpg

Tegning. En tegnestil som Tina og jeg brukte mye tid på å utøve:

037.jpg

Et keramikkhus for å henge på veggen. Jeg valgte å lage en sveitservilla:

038.jpg

Gipshest:

 040.jpg

En sparehøne i glasert og malt keramikk:

042.jpg

Silkemaling:

044.jpg

Gipshest. Denne gangen malt:

048.jpg

Vannmaling: 

045.jpg

19 kommentar

  1. Jeg har laget en treramme som er helt identisk. Åpenbart noe som var inn for sløydlærere det året.🙂 Med mindre du gikk på Kannik ungdomsskole?

  2. Jeg likte den røde fisken!

  3. Maren: Jeg mistenker at det finnes mange slike rammer rundt om i landet. Jeg gikk på en annen ungdomsskole, ja.🙂

    Thomas: Det er ikke en fisk. Det er en høne. For tenk!

  4. Jeg digger gipshestene –

    blir det litt personlig å ønske seg en i bryllupsgave?

  5. Utrolig stilig tegning!

  6. Katrine: Jeg vet ikke om jeg kan kvitte meg med noen. Affeksjonsverdien er altfor høy.

    Cat: Veldig greit tidsfordriv i smug i kjedelige skoletimer.

  7. Fisk!

  8. Likte veldig godt den tegningen, spennende stil!

  9. Hva i all verden bruker man en sparehøre til?
    Er det sparegris, bare høne?

    Egoisten
    – Åtgaumsforvaltar med tydelige blonde tendenser

  10. Thomas: Høne!

    Villkatta: Man blir mer kreativ når man helst vil unngå å få med seg det som blir sagt i historietimen.

    Egoisten: Ja. Rett og slett en sparegris som er en høne. Muligens oppfunnet av formingslæreren vår. Du ser vel at det er en høne og ikke en fisk, sant?

  11. Den tegningen vitner om enorme talenter som venter på å bli realisert.
    Du bør seie opp jobben din og sitte heime og blågge og tenke på kor stor kunstnar du eigentleg er. Slik som meg.

  12. Tanken er besnærende. Jeg burde teste ut om den også er gjennomførbar. Et eller annet kunstnerstipend burde jeg jo få. Synd jeg ikke fikk vist frem makraméen min her. Jeg var ganske rå på det også i gamle dager.
    Egentlig er jeg en stor, stor kunstner. Jeg gidder bare ikke å vise det.

  13. Du er jo knallflink. Den der sparehøna ønsker jeg meg til jul.

  14. *gleder seg*

  15. […] jo ikke brudeparet åpnet de selv. Derfor vanket det presanger. Av meg fikk hun (selvfølgelig) den hvite gipshesten. Her var det presanger både med morsomme forhistorier, og fine ting å ta med seg videre i […]

  16. […] Ikke ble det hønedrakt. Og ikke ble det bowling. Det ble en stolt gipshest som troner på peishyllen. Nå har jeg hesten og venter bare på prinsen […]

  17. Det må eg verkeleg seie.

  18. Tegningen likte jeg godt også. Når jeg er blitt for snobbete til å bruke sånt som alle kan få tak i til veskene, så kanskje jeg egler meg innpå deg.

Legg igjen en kommentar

