Bjuuutiful

Jeg hadde akkurat gått ut av et forhold. Menn skulle jeg klare meg fint uten, for de var jo hunder hele hurven. Heretter skulle jeg nyte livet som singel og komme i kontakt med meg sjæl. Jeg startet selvransakelsen med å reise til Spania. I en liten bar ble jeg så smått kjent med en bartender. Med min forutintatte holdning til primitive menn var jeg svært vaktsom, men etter flere kvelder hvor denne bartenderen ikke hadde prøvd seg på meg begynte jeg å slappe av i hans selskap. Helt til han sa de fatale ordene:

«You know, Linda means bjuuutiful in spanish.».

Det var alt som skulle til. Uten videre research ga jeg mannen det glatte lag. Bedyret at han hadde kommet med den klebrige uttalelsen uansett om jeg hadde hett Helene eller Mari eller hvasomhelst. En sånn forslitt linje måtte han dra lengre ut på landet med. Han prøvde nok å forsvare seg, men i mine øyne var han redusert til uvøren mannsjåvinist som kunne ha det så bra. Og takk for meg. Det var det vennskapet og jeg forlot landet like etter.

Unnskyld, Jose.

linda.jpg

8 kommentar

  1. Hehe! Men hadde jo helt riktig også da 😀

    Da jeg var i Spania sa vertsmora det samme, men om skjørtet mitt.

  2. Du må ikke være så skråsikker, vet du (-:
    Kanskje du hadde levd herrens glade dager der nede i Spania du nå.

  3. Ja Ja Ja – men for å skape litt balanse her. Det er alltid flere sider av en sak, eller et navn for den saks skyld…

    Dette er også Linda, for å si det sånn….

  4. […] Når jeg så i tilllegg, inspirert av Linda…, finner ut av navnet mitt betyr både ren og tortur så forklarer kanskje det både identitetskløften og googles treff nummer to: […]

  5. Linda-lampen! Jeg føler meg beæret.

  6. Hehehe. Tror du Jose leser bloggen din? Og kan han norsk?

  7. radiohode: Tvilsomt, men det letter selvfølgelig samvittigheten min betraktelig. Dette var dagens moralske selvransakelse.

  8. […] Drusillas beskrivelse, om CSI og Frøken Makeløs’ oppgitthet over Horathio og kanskje om at kvinner ikke er så flinke alltid de heller. Men nok er […]

Legg igjen en kommentar