Jeg liker ikke overraskelser!

…sa brura.

Og hva gjør man da? Når vi er et lite lass med jenter som ønsker å vise verdens søteste at vi er veldig glad i henne. Når man har en brud som nervøst spør ukentlig om noen skal gjøre noe skummelt mot henne. Og man vet ikke om man skal tolke det som koketteri eller ekte frykt. Jo, da gjør man det enkelt.

Vi samlet oss på Sagene Lunsjbar hvor hun ble dyttet inn av sin tilkommende. Etter en runde med klemming plasserte vi oss rundt et langbord og brura fikk summet seg. Mat kom etterhvert; en deilig tapasbuffet. Da alle begynte å bli mette fikk hovedpersonen en liten oppgave. Hun måtte presentere oss alle, siden det var flere som ikke hadde møttes før. Det ble mange fine ord, og det virker nesten som hun er litt glad i oss også. Den store dagen er om halvannen uke, og selv om det sikkert kommer mange fine presanger da, så får jo ikke brudeparet åpnet de selv. Derfor vanket det presanger. Av meg fikk hun (selvfølgelig) den hvite gipshesten. Her var det presanger både med morsomme forhistorier, og fine ting å ta med seg videre i hverdagen.

Katrines kjæreste hadde sammen med en kompis og hennes bror lagd en fantastisk bryllupsquiz. Den ble tatt opp for få dager siden. Den kvelden ble Katrine jagd ut av sitt hjem. Jeg snakket med henne på telefonen etterpå. «Jeg ble jagd ut», sa hun. «Og noen har ligget i sengen min!». «Huff da!», sa jeg. «Har han fått seg elskerinne nå da? Også like før bryllupet, da gitt.». «Det skjer noe, og jeg vet ikke helt hva det er», sa hun bistert. Nå fikk hun altså se hvem som hadde ligget i sengen hennes. En DVD hvor kjæreste og kompis har gode samtaler og bryllupsquiz over alt i leiligheten. De sitter ved kjøkkenbordet, de ligger i sofaen, de tar kveldsstellet på badet, de ligger under dyna. Ja. I det hele tatt. Brura svarte tålelig bra på spørsmålene, og det vanket fine premier. Alt fra en kurv plommer til fancy mp3-spiller.

Kanskje ikke et tradisjonelt utdrikningslag, men likevel med mye latter og mye godt vennskap.

Vi er veldig heldige som har Katrine.

Bildet er hentet fra en tidligere anledning. Sånn ser hun ut når hun ikke tar seg sammen.

pinse-015_.jpg

2 kommentar

  1. […] Lindas versjon av kvelden tar for seg alt det praktiske som handlet om mat, venner, quiz og gaver. Jeg leste Lindas versjon og tenkte “Oj, var det sånn det foregikk, var det virkelig det som skjedde”. […]

  2. Hehe. Hørtes ut som et festlig lag. Og disse øynene tror jeg må være de mest kulerunde øynene jeg noensinne har sett😀

Legg igjen en kommentar

