En uke i august

Det er atter søndag, og på tide med en oversikt over ukens begivenheter.

mandag begynte min sønn på skolen. Stolt og spent var både hovedpersonen og hans foreldre.

tirsdag sa jeg opp jobben. Noen ganger havner man på feil hylle, og da er det greit å finne en ny. Jeg er ganske snart arbeidsløs om jeg ikke finner noe nytt.

Onsdag? Onsdag var visst en slags ikkedag. Bortsett fra at jeg snakket lenge med Avil på telefonen, og det var en fin start på dagen. Også skrev jeg en tale.

Torsdag var også ganske rolig. Jeg gjorde noen små innkjøp til lørdag, hentet en kjole på renseriet, og spiste middag i sola på Beach Club. Finfint!

Fredag var det litt innkjøp til, og en tur opp til festlokalet hvor det foregikk hektiske forberedelser. På kvelden ble det litt hårfarge og kroppspleie og ganske tidlig i seng.

Så kom endelig Lørdag. Jeg var verdens stolteste forlover for den fineste brura. Bryllupet var perfekt fra ende til annen. Nydelig par, hyggelige gjester, rørende taler, strålende vær og… alt. Alt var så fint! Å holde tale er noe jeg ikke mestrer helt, men jeg kom meg igjennom det på et vis. Jeg er så veldig takknemlig for at jeg fikk ta del i denne flotte dagen.

Mens Katrine giftet seg var min Thomas et helt annet sted. Han syklet for første gang Birken, og jeg er stolt og glad for at han gjennomførte det. Jeg er rett og slett veldig imponert, fordi jeg er vant til at han er like slaskete som meg. Litt av en bragd! Birken var så elskverdige å ha en SMS-tjeneste, så jeg fikk tekstmeldinger med passeringstider. Greit å smugkikke på under middagens røykepauser.

Nå er det søndag. Vi har ryddet i selskapslokalet, noen av oss har spist lunsj der, og vi har vinket farvel til de nygifte som reiste til Paris. Det er vemodig når slike begivenheter er over. Man ønsker seg tilbake til stemningen og menneskene som var der. For Katrine og hennes kjære er det ikke over. Det er nå det begynner. I kveld har jeg sett film med idrettsutøveren, og jeg ser ikke bort i at jeg snart sovner på sofaen.

Jeg kjenner at jeg på en måte er glad for at alle uker ikke er like innholdsrike.

5 kommentar

  1. När får man se bilder från bröllopet?

  2. Si det… Jeg har ingen bilder fra selve bryllupet, men det dukker nok opp noen etterhvert.

  3. Her kommer et bilde:
    Min mann ligger henslengt i himmelsengen..
    Tankene er rosa – blikket lett sløret – lykken er nær – ringene funkler og evig takknemlig elskende i Paris skal la følelsen vare og vare og vare…

  4. En begivenhetsrik uke som endte med at jeg ble sår i baken… Verden er vel ikke helt rettferdig!

  5. Verden hadde vært mer urettferdig om det var jeg som var sår i baken.

Legg igjen en kommentar

