Kaste – kaste ikke

Jeg har fått ånden over meg. Akkurat det er kanskje en smule overdrevet, men jeg vil påstå at jeg har fått ånden over meg til å få ånden over meg i morgen. Jeg klør i fingrene etter å kaste alskens skrot her jeg ligger på sofaen. Det er skrot hele veien fra kjeller til loft. Når man har drasset med seg det samme skrotet flere flyttelass uten å bruke det. Bare lagre det. Da kan man vel like gjerne kaste det? Når man i flere år har tenkt «den kan jo komme til nytte en gang», men aldri gjør det. Da kan man like gjerne kvitte seg med det? Et plagg som kanskje muligens kan komme til å passe fint til et eventuelt nytt plagg… Det fortjener å komme til Fretex, sant? Jeg har gitt meg selv et par-tre uker på prosjekt kast-og-rydd. Og belønningen? Vi skal leie inn noen til å ta en storrengjøring her. Vaske på alle de glemte stedene, og ta alle vinduene som har blitt forsømt en god stund nå. Jeg ser allerede at vaskepersonen kommer på en fredag. En fredag hvor jeg har kommet meg ut i jobb igjen. (Jeg har kanskje ikke nevnt at jeg atter er frivillig arbeidsløs, og på jakt etter drømmejobben?). Komme hjem fra jobb til et ryddig, rent og skrotfritt hjem. Jeg ser det for meg og krøller tærne i fryd bare ved tanken.

Vi får se hva morgendagen bringer av arbeidslyst med gammelt skrot.

5 kommentar

  1. En beundringsverdig plan, kjære Mac. Jeg krøller også tærne i fryd ved tanken på et rent og ryddig hjem uten skrot. Men fytti så langt det er dit. Håper du deler noen ryddige bilder med din trofaste leserskare når du er ferdig.🙂

  2. Hm, bor vi virkelig i samme hus? Jeg har ikke sett alt dette skrotet du skriver om…😉

  3. Fryd: Jeg kan ikke garantere bilder, men jeg kan røpe at fire proppfulle søplesekker har forlatt huset i dag. Uten at det vises nevneverdig.

    Thomas: Noen ganger ser man ikke skrotet for bare skrot. Eller noe sånt.

  4. Når det faller seg naturlig, Linda. Når det faller seg naturlig. *gjentar meg selv i det uendelige*

  5. Ja, og man skal jo ikke overdrive heller. *lener seg tilbake*

Legg igjen en kommentar

