Linda på markedet

I morgen venter nok et jobbintervju. Og sannsynligvis to til denne uken.

Av og til kan det være en utfordring. Å by på det beste av seg selv mens man er så ærlig og oppriktig som man er i stand til. Og jeg liker denne typen utfordring. Prøve å vise en balanse mellom folkelig og profesjonell. Håpe at de sosiale antenne er lange nok, ikke overselge seg selv (det kunne jo hende at man skulle komme til å måtte leve opp til sine egne ord), være presentabel og beleven.

Tidligere var jeg muligens mest opptatt av å vise et godt bilde av meg selv, meg jeg har også blitt mer bevisst på at dette også er min mulighet til å bli mer kjent med bedriften. Til å prøve å danne meg et inntrykk av arbeidsmiljøet, hvordan dagene vil se ut, og ikke minst om dette er en stilling jeg kan se for meg at jeg vil trives lenge i.

Prosessen er rett og slett spennende! Men det hadde ikke gjort noe om drømmejobben kom seilende snart.

 jobbintervju.jpg

2 kommentar

  1. «Prosessen er rett og slett spennende!» Ja, det er bra du synes det!

    Det er da ikke lenge siden du var gjennom akkurat dette? Er det virkelig så spennende? Eller er det andre ting som gjør at du nok en gang går gjennom denne prosessen? Det er ikke kun for spenningen, leser jeg til slutt.

    Jeg håper du er en god seiler.

  2. Nei, det er ikke derfor jeg er jobbsøker, men når jeg først er i situasjonen så gjør det jo ikke noe at jeg finner litt spenning i det og ikke bare synes det er negativt.
    Jeg er jobbsøker fordi jeg vil finne en jobb jeg trives med.

Legg igjen en kommentar

