Hvor var Thomas André?

I forkant av stortingsvalget i 2005 fikk vi opplæring i stemming av Thomas André. Tidligere hadde vi sett ham prøve å sette sammen et hyggelig bokollektiv, gjøre standup, bli muslim osv. Og nå skulle han altså vise oss hvordan man går til valgurnen.

Denne bloggposten er en fin anledning til å nevne at min samboer ikke bare heter Thomas, men faktisk Thomas André. På valgdagen i 2005 gikk vi sammen til Marienlyst skole for å stemme. I valgkortkøen overhørte vi mannen foran spørre avkrysserene om han hadde gjort det riktig. Avkrysserdama (det finnes kanskje et annet navn på de) sa spøkefullt «Hahaha! Har du ikke sett på Thomas André?». Hun, og flere rundt henne, meg selv inkludert lo enda høyere og hjertligere da hun fikk valgkortet til min kjære. «Næææh! Her har vi jo valgets egen Thomas André!», sa hun veldig, veldig høyt. Det var en høydare. (Det er mulig man må ha vært der, men jeg lover dere at det var veldig festlig.).

Jeg savnet Thomas André litt i år. Min egen Thomas André synes nok at det er greit om han går i glemmeboken, men det vil jeg ikke skal skje.

9 kommentar

  1. Du kan jo sjekke med KRD om hvorfor Thomas Andre ikke opplyste oss i år….

  2. Den gata han går med kikkerten i bodde jeg i før… Tilfeldig? Neppe!

  3. selvisk: Jeg tipper KRD mener at det er på tide at vi klarer oss på egen hånd. Jeg synes jo selvfølgelig synd på førstegangsvelgerene, som TA henvendte seg spesielt til.

    Thomas André: The street was not big enough for the both of you.

  4. Og hvor er Jarle?

  5. Jarle, ja. Enda en å savne. Men det var fint å se deg i det minste, radiohode. Tar du fremdeles inn signaler?

  6. Jeg snakket jo med Jarle i går. Hm, skeptisk!

  7. Den filmsnutten var jo så uendeleg trist. *grin*

Legg igjen en kommentar

