Girl from Ipswich

Jeg vil fortelle dere en historie fra virkeligheten. Til skrekk og advarsel. Et eksempel på hva som kan skje når man er i jugarhjørnet.

Det hendte for mange år siden i Danmark. Jeg var ganske full på en kro i Marielyst med en daværende kjæreste og noen venner.
Jeg la merke til at det var lettere å snakke engelsk med danskene, for jeg skjønte ikke dansk, og de skjønte ikke meg.
Jeg kom i snakk med noen dansker. De spurte hvor i England jeg kom fra. Jeg bodde sammen med en jente fra Ipswich akkurat da, og sa at jeg kom derifra. Jeg løy litt om hvordan stedet var, og angret på at jeg ikke hadde hørt mer på når venninnen min fortalte om stedet.
Siden jeg først var i jugarhjørnet sa jeg også at kjæresten min og kompisene skulle spille på Roskilde, og at det var derfor vi var i Danmark. Ja, de var faktisk et av trekkplasterene på festivalen.
Så kom det en fyr inn på kroa. Mine «nye venner» ropte på ham «Hey John, this girl is also from Ipswich!».

Hva faen er oddsen? Jeg ble så jævlig avslørt.

8 kommentar

  1. Hehe. Ikke verst. Det verste er likevel at det er når man drar frem slike røverhistorier, at man som regel blir avslørt på slike utrolige grunnlag.

    Jeg har forresten vært i Ipswich. Og kjenner en som heter John. Ettersom det er så et sjeldent navn, så er det sikkert samme mannen.

  2. Det var nok sannsynligvis samme John.

    Og jenta jeg bodde sammen med fra Ipswich het Miriam. Snakker om tilfeldigheter!

  3. Hehe
    Men hva skjedde videre? Hva unnskyldte du deg med?

  4. Først var det en flau, kort stund hvor jeg og John var høyst uenige om hvorvidt jeg kom fra Ipswich eller ikke. Og jeg nektet å gi meg. Det var nesten like ille. Det endte med at de satt og lo over hodet på meg. Dagen etter var jeg veldig i bakrus, og vi fant ut at det var best å holde seg i feriehuset. Vi kjørte ned til «sentrum» for å plukke opp en pizza på kvelden. På vei fra pizzasjappa og til bilen hørte vi fra andre siden av veien «Hey! Ipswich!». Og rungende latter. Og der slutter egentlig historien. *flau*

  5. haha.
    Det var en god historie. Jeg har en følelse av at jeg har vært i en lignende situasjon for mange år siden (bli tatt i løgn på en ydmykende måte), men heldigvis har jeg fortrengt det. Pjuh🙂

  6. kjenner meg igjen her ja. min ljugehistorie var at jeg skulle spille cupfinalen for strømsgodset. de ville vite hvordan det da hadde seg at jeg snakket trøndersk, og jeg forklarte det med at jeg hadde spilt på strindheim før. så kom de naturligvis trekkende med en strindheimspiller som hadde vært i klubben i den perioden jeg sa jeg hadde vært der.

    men i motsetning til deg ga jeg meg ikke. jeg stod beinhardt på mitt og beskyldte ham for løgn. det ble en såpass dårlig stemning etterhvert at jeg stakk..

  7. Alkohåååål😀 Jag har varit från tyskland, england… spanien tor jag oxå😛 haha

  8. Så gærn du har vært…he he..

Legg igjen en kommentar

