Ekstraservice?

På søndag hadde poden og jeg lyst på hveteboller da vi fylte bensin. Vi ville faktisk slå på stortromma og ha to hver. Følgende samtale utspant seg på vår lokale YX.

Linda: Vi vil gjerne ha fire rosinboller.
YX-mann: Beklager. Tomt nå.
Linda: Men de som står i ovnen der, når er de ferdige, da?
YX-mann: Nei, de har jeg akkurat satt inn.
Linda: Ja, men når er de ferdige, da?
YX-mann: Nei, det er nok ikke før om tre minutter.
Linda: Jeg tror faktisk at vi orker å vente.

Hummdidumm.

Bollene er ikke lenger i ovnen.

Linda: Ja, da vil vi ha fire rosinboller.
YX-mann: Sorry ass. Vi selger bare tre.
Linda: Øh. Ja. Kan jeg få seks, da?
YX-mann: Nei, vi selger de bare som en eller tre.
Linda: Jaha? Da kan jeg vel få fire?
YX-mann: ???
Linda: Tre pluss en, for eksempel.
YX-mann roper til kollega: Du? Du må pakke en pose med tre boller og en pose med en bolle. Hu her skal ha FIRE!

Forvirringen var rett og slett total.

Når jeg først er inne på bensinstasjoner; bensinlokket hadde frosset fast på vinteren. Der inne blant pølser og boller og vafler spurte jeg Shell-mannen om jeg kunne låne en skrutrekker eller noe for å pelle det opp. Beklager, men det hadde de ikke. Han kunne dessverre ikke hjelpe, men jeg kunne jo kanskje høre på en annen stasjon eller noe.

Bensinstasjoner nå til dags, altså.

bolle.jpg

6 kommentar

  1. Jeg har startet en trend! Det er nesten så jeg må gråte. Nybakte-boller-på-bloggen-trend. Det er ikke meningen å bedrive selvskryt, men jammen har jeg gjort det bra på så kort tid.

  2. Hmmm, det må da være en moral her et sted… Man skal kanskje ikke forvente så mye av folk som jobber på bensinstasjon?😉

    Heldigvis er det også ålreite folk som jobber slike steder.

  3. Jeg holder med Thomas🙂

  4. Ja, jeg satt faktisk akkurat å tenkte det samme selv.

    Jeg pleier å si at jeg har generelt sett ganske liten peiling med bil, men vi har noen veldig gode boller.

    Og når det kommer til det at det tok tre minutter, de fleste kundene pleier å bli sure når vi sier at om de skal ha boller må de vente så lenge. Det er faktisk ikke noen dans på roser å jobbe på bensinstasjon, tro det eller ei.

  5. Utrolig bra samtale. *humre*
    Det skal ikke være enkelt!

  6. Herregud. Også fire boller da. Hvem er det egentlig som kjøper FIRE boller.

Legg igjen en kommentar

