Asymmetrisk

Ferdigflyttet. Nå gjenstår bare noen timer med utpakking og noen nye bilder på veggene. Å flytte opp i 5. etasje uten heis har ikke vært bare bare. Nakken har slått helt krøll på seg. Skarp smerte når jeg beveger på hodet, og verkende skuldre og armer. I dag fikk jeg komme til en fysioterapeut. Det var på tide etter et par episoder hvor jeg har brutt ut i stille hulking og «stakkars, stakkars meg»-tanker. Fysiodamen hadde en væremåte som minnet om Phoebe Buffay og hun hadde stemmen til Pia Tjelta. Jeg likte henne umiddelbart. Hun studerte ryggen min inngående. Det var en «skikkelig drøy scoliose» og «den mest asymmetriske kroppen». Jeg har tidligere nevnt at jeg har asymmetriske øyne. Nå viser det seg altså at også resten av kroppen er skjev. Det var hovne muskler på den ene siden, ribbein som bare buler ut på den ene siden. Og en veldig c-formet ryggrad. «Ikke rart du har vondt», sa hun medfølende etter å ha trykket og kjent her og der. Det var nesten så jeg måtte hulke litt til av å bli sett. Og trodd. Man er jo alltid så redd for å ikke bli trodd. Er man ikke? Nå skal jeg komme tilbake til henne flere ganger, så hun får løsnet meg opp, gitt meg varmebehandling, og så skulle hun motivere meg til å trene. Trening måtte til.

Jeg har pakket ut et par esker i kveld. Uffet meg og akket meg, og nå ligger jeg på sofaen og tenker at utpakking kan vente til jeg igjen kan igjen er venn med kroppen min. Au.

3 kommentar

  1. Å kjære, stakkar, lille lindamacen.😦
    Gratulerer med flytting og god bedring!

  2. Åh, sånn har det jeg det også, blir så glad når kiropraktoren min kan kjenne at jeg har det vondt, for det er ikke noe som syns :S

  3. Nå skal jeg endre link. Du har lurt meg i flere uker. :fornærmet:

Legg igjen en kommentar

