Medpassasjer søkes

Bor du på Østlandet, og ikke har plikter som kaller mellom 07 og 08?  I såfall er det fint, for jeg trenger deg. Jeg skjønte i dag tidlig at jeg trenger deg. Radioen spilte Bohemian Rhapsody, og jeg sang med som jeg ikke har sunget siden jeg en gang i fordums tid sang samme sang til stor forlystelse for alle (ihvertfall meg selv) på Café Fiasco. Jovisst var det fint å synge Bohemian Rhapsody med Freddie i morgentimene i dag, men jeg skulle gjerne delt dette med flere. Jeg krever ikke mye av deg. Bare litt sang, litt innlevelse og et smil. Vi kan bytte på å være Freddie. Det er helt greit. Og vi kan variere også. Klart det! Skulle bare mangle. Tidligere har jeg jo blogget om mine yndlings-duetter, så det mye å velge blant.

Skulle jeg en morgen ha behov for å grine en skvett, så er det fint om vi kan synge denne:

En gammel kvinne går omkring og steller i sitt hus
I dag er det hennes store dag. Hun har kjøpt kaffebrød
og kaker som er pyntet med små lys og en likør av beste slag
Og mens hun legger på en duk, den fineste hun har –
så ringer hennes telefon. Etter at hun har tatt opp røret og gitt numm`ret sitt til svar, er hennes yngste sønn på trå`n

Jasså sier du det du kan ikke komme fra
Du tok feil av hvilken dag det var. Nei det gjør ingenting
Om det er no – bare ring, jeg finns alltid her til svar.

Hun tar frem finserviset – dem med små fioler på
En kopp har visst engang gått i knas
Men hun tenker at det gjør vel ingen ting – vi blir så få
i dette fødselsdagskalas. Og mens kaffen koker opp
Så ringer telefon – hun glemmer – og springer derifra
Et lite øyeblikk hun mister noe av sin illusjon
Av det den eldste sønnen sa: Jasså, sier du det….
Flere timer går forbi og dagen er blitt kveld
En trett gammel kvinne sovner inn
Hun sitter ensom mens livet utenfor vinker farvel
Mot en rødblomstret gardin: det som hun fryktet skulle skje,
Men nektet å forstå ble sannheten som hun måtte se
Da hennes datter ringte var det ikke mer å forstå
Da hadde lysene brent ned

Vel møtt!

Bill.mrk. Kontaktsøkende rushtrafikant

22 kommentar

  1. Hulk, hulk, hulk.

  2. Jeg kjørte faktisk E6 rett nedenfor deg i dag da jeg hørte Bohemian Rhapsody. Det er DEG, Poly. DU er medpassasjeren min! *rørt*

  3. Jeg har fri i morgen, men vær våken og klar kl 0715 på onsdag. Forresten; du trenger ikke være så våken. Bare vent utenfor og jeg plukker deg opp, og byr på en termos med kaffe.

  4. Nå har jeg akkurat funnet ut at jeg kan blogge fra mobilen. Det må jo være veldig fint når jeg sitter i rushtrafikken. Og trafikkfarlig, ikke minst. Her fra sengen fungerer det fint. God natt.

  5. Fnis.

    Jeg håper du stiller med krykker også? :knegg:

  6. Du trenger da ikke krykker for å sitte og synge. På den annen side; du bør kanskje ta deg hjem igjen på egen hånd når vi kommer frem til jobben min.

  7. Det var hjem igjen som bekymret meg. :knegg:

  8. Jeg har årevis med erfaring i å synge «the rose» – selvsagt skal jeg hjelpe deg. Hvis vi bare kan flytte tiden litt frem. 07.00 er gudsjammerlig tidlig altså.

  9. 08.00 også!!!

  10. Hei vennen!!!

    Hur går det för dig? Hade tänkt börja läsa din blogg 🙂 ska bli underhållande att se hur det går med din kaffeavtale. Efter en lång paus har jag oxå börjat skriva igen. Men jag dricker ju te. Miss u!

    Klem!

  11. blogg.lainen.com

  12. Sissel: Din velvillighet er høyt verdsatt. Jeg har kjernetid fra kl. 10, så vi trenger ikke å kjøre for litt over 9. Når jeg skriver dette lurer jeg på hvorfor i all verden jeg kommer på jobb kl 8.

    Some say looooove…

  13. Kicki! Yndlingssvensken over alle svensker!
    Jeg er dypt skuffet over at ingen tilbyr te-avtale. Jeg skal ile til bloggen din. Savner-savner-savner deg!

  14. Den sangen der spilles ofte på ønskekonserten. Har jeg hørt.

  15. Så trist. 😦

    Jeg kunne ha meldt meg, men da hadde vi slitt siden jeg ikke er våken/tilregnelig på den tiden.

  16. Jeg greier ikke å bestemme meg for om tilregnelighet er et must.

  17. Næmmen. Det er jo en sang jeg elsker.

  18. Mandag morgen, impen?

  19. […] April 26th, 2007 in Meg og mitt I denne bloggposten la jeg ut den triste, gamle damen som venter forgjeves på at barna skal komme på fødselsdagen […]

  20. Hva heter denne sangen? Med bestemoren…

  21. […] (Takk til Lindamac for teksten!) […]

  22. Nina; låten heter «Den store dagen» og er opprinnelig med Benny Borg.

Legg igjen en kommentar